Friday 18 February 2011

Pencil Colour

Pensil Warna adalah medium yang sangat baik utk membuat lakaran. Brand pilihan aku adalah Faber Castell dan brand itu yg terbaik setakat ni. Dan janganlah sesekali beli pensil warna yg berharga 2 ringgit/yang murah2. Kerana kualitinya tak begitu bagus. Sekarang ni dah ada banyak brand lain yang agak OK. Ada yg saiz mata pensilnya besar. Yang tu lagi la bagus pasal matanya tak mudah patah dan warnanya mudah melekat pada kertas, cuma penat sikitlah kena potong matanya dengan pisau setiap kali matanya tumpul. So far aku tak pernah jumpa lagi sharperner yg besar utk pensil tu. Ke dah ada kat pasaran?? Cuma aku je yg tak tau.

Cubaan...

Tom Cruise, muka dia menjadi pilihan utama aku jika nak melukis, pasal muka dia berkotak2

Yang nih aku membuat garisan satu hala.

Tun Mahathir Mohamad. Aku jadikan dia subjek illustrasi aku semasa final year. nanti aku masukkan Artwork2 aku masa final year tu.


Yang ni plak aku tertarik dengan style oleh seorang illustrator internasional (tak ingat namanya). Aku cuba follow dia punya style. Actually aku tiru sebijik dari illustration dia untuk dapatkan cara dan teknik. Pas tu aku cuba buat sendiri pada objek lain. Dia banyak menggunakan warna dalam illustrasinya. Feel dan mode yg memang menakjubkan.

Hasil yang aku cuba dari teknik di atas.

Mencuba teknik yang baru.


No comments:

Post a Comment