Friday 18 February 2011

Magic colour

Aku rasa seronok sgt menggunakan medium marker. Tetapi harganya mahal dan aku tak mampu nak beli. Oleh itu, aku pun cuba la mencari alternatif lain yang outputnya hampir sama dengan marker. Oleh sebab magic colour harganya murah aku pun cuba laaa. Masa mula2 pakai, ya rabbi susahnya. Bukan apa,  mata pennya kecik dan ianya takde ton warna terang atau gelap macam marker. Bila dah satu warna, memang la susah nak buat ton warna terutama pada bahagian kulit/muka. So aku pun belasahlah. Aku akan start dengan warna kuning pastu orange dan merah sikit  utk muka. Hasilnya macam kat bawah nih.

Ini percubaan pertama. Tang pipi kantoi sikit, pasal tersalah letak warna. Tapi aku suka outputnya dan aku banyak cuba lagi, dan kali nih dgn lebih berhati2.

Sebelum aku apply warna, aku akan pastikan warna yang sesuai dulu (boleh nampak ada calitan warna2 yang aku guna di sebelah kiri, bawah illustrasi perempuan tu). Aku akan buat benda tu setiap kali guna Magic colour, ala kira macam bancuh kaler la jugak.
Ha yang nih salah satu output yg agak menjadi. Teknik menekan (pen magic colour) juga penting untuk hasil yg lebih halus. Aku juga meletak teknik titisan air pada bahagian yang gelap supaya warnanya menjadi kembang dan luntur sikit. Jika dapat bentuk yg bulat-bulat lagi baik.
Cubaan

Ini di antara out put yg agak OK. Tapi cuba tengok kulit perempuan ni. Berbalam-balam sebabnya seperti aku katakan tadi.

No comments:

Post a Comment