Friday 18 February 2011

mix media

Mix media merupakan gabungan lebih dari satu medium dan boleh menjadi pelbagai bentuk dan outputnya.

Batik atas kertas. Semasa aku amik subjek elektif, Tekstil. Nyaris roomate aku, Junaidi Awang  ada sume peralatan tu. just pinjam je daripada dia. Kalo tak jenuh jugak. Dan aku juga ada pengalaman membuat batik Canting. Mencanting di atas kertas ni lagi senang dari permukaan kain.

Pokok buluh. Salah satu idea yang datang masa mencanting.

Illustrasi ini sangatlah mencabar kerana daripada sehelai keratan gambar, kita akan sambung melukis dan mewarna dari keratan tersebut dengan mengikut sebijik macam gambar asal.  Aku guna water colour untuk hasilkan illustrasi ni.


Kumpulan Take That. Water colour dan pensil warna. Aku tersilap menggunakan material kertas yang nipis. So bila air kena kertas, dia jadi berkedut.

Yang ni aku guna Acrylic dan pensil warna dan cat emultion putih.


Pensil warna dan water colour


Aku suka style ni. Yang nih aku tiru dari seorang illustrator luar negara. Memang best dan aku akan applykan pada artwork aku nanti... aku guna watercolur, crayon


Actually yang nih paper sculpture. Aku suka juga buat benda ni. Yang nih aku buat utk kad raya. Masa nak jual benda nih aku saja letak mahal, supaya takde orang nak beli. hahaha.


No comments:

Post a Comment