Friday 18 February 2011

Sketches

Dulu aku suka sgt buat sketches. tak kira la apa juga medium aku akan cuba experimentkan. Subjek selalunya aku pilih manusia dan aku ada scrap book. di mana apa juga gambar yg ada dlm paper/majalah aku akan potong dan tampal. selalunya aku akan pilih gambar yg cantik, angle dan lighting yg bagus, so dari situ aku akan pilih mana2 gambar utk dijadikan lakaran. so bila aku nak lukis tak perlu nak cari kat mana2 suma dah ada dlm scrap book aku tu.




Masa nih aku dah start buat character distort. idea jadikan orang normal kepada bentuk distort

Selfpotret- distorted style


Nih lakaran utk marker. idea utk titik tumpu (subjek kepada ikatan tali, kedutan kain dsb)


Yang nih lakaran short komik. Gambaran perasan


Lakaran diri sendiri


test satu aliran garisan

untuk mode Delema

Gadis melayu

Yang nih aku tiru dari marvel comic. aku teruja dgn artwrok diorgnih dari segi lighting, angle dan colour. So aku guna pastel colour atas mountingboard hitam.


jaki tengok budak IDE buat design product diorg, so aku try buat guna ballpen.





seksi

Hanya tinggal tiga sketches ni saja. yang lain dah hilang. Sebenarnya aku ada satu buku lakaran mcm nih. tapi ada sorang senior aku pinjam buku lakaran aku tu dan menghilangkanya. Nyesal gila kasik pinjam. Lakaran ni semasa aku study body flow/garisan otot. bersengkang mata aku malam2 semata-mata nak belajar buat benda ni. Sabar adalah perkara penting bila nak buat lakaran2 ni. Huh! kalo dari awal garisan yg aku buat mmg bercelaru dan serabut ( contoh mcm lakaran2 nih) tapi bila dah selalu practice, baru nampak perubahan. dari segi kualiti garisan, flow yg lebih konfiden dan sketcy.
lakaran awal

No comments:

Post a Comment